Januar 2019

Og hvorfor så det? Er det ikke også en måde at annoncere på?

Svaret er ja! Facebooks boost-knap er en mere simpel måde at annoncere på. Problemet med boost knappen er bare, at du risikerer at ramme den forkerte målgruppe og smide dine annonceringskroner ned i et sort hul. Når du booster et opslag, svarer det til at skyde med spredehagl. Boost-knappen giver dig nemlig kun mulighed for at vælge én specifik målgruppe.


Dermed ikke sagt…

…at boost knappen i visse tilfælde ikke kan være et fint værktøj til at øge interaktionen på dine opslag. Er du for eksempel blot interesseret i at skabe mere interaktion inden for én specifik målgruppe i et opslag, er boost-knappen et fint alternativ.


Men hvordan er Facebooks annonceringsværktøj så bedre?

Med Facebooks annonceringsværktøj får du en mere målrettet annoncering, idet du kan:

  • Opsætte flere forskellige målgrupper – med Facebooks annonceringsværktøj har du nemlig mulighed oprette flere annoncesæt i din kampagne, så du kan kommunikere dit budskab ud til flere forskellige målgrupper.

  • Opsætte flere målsætninger – i modsætning til boost-knappen, hvor du, som udgangspunkt, kun kan optimere i forhold til interaktion, videovisninger og trafik, giver Facebooks annonceringsværktøj dig en række andre muligheder, f.eks.:

    • Leadgenering - få flere nyhedsbrevsmodtagere
    • Konverteringer - salg på din webshop
    • Retargeting - ramme brugere, der allerede har besøgt/shoppet på din hjemmeside.


Disse muligheder ikke tilgængelige ved brug af boost-knappen.

  • Oprette split test af dine annoncer – i Facebooks annonceringsværktøj har du ligeledes mulighed for at oprette flere forskellige annoncer – eller versioner af dine annoncer. Herefter kan du vælge den version, der skaber de bedste resultater ud fra din valgte målsætning.

  • Sætte en beløbsgrænse – med Facebooks annonceringsværktøj kan du sætte et maksbeløb for, hvor meget du er villig til at betale for et klik, lead eller en konvertering. Denne funktion er ikke en mulighed ved brug af boost-knappen.


Derudover giver Facebooks annonceringsværktøj dig mulighed for at anvende en række lækre annonceformater, der bidrager til at kommunikere dit budskab bedre ud.


Hvordan kommer jeg i gang med Facebooks annonceringsværktøj?

Synes du det virker lidt for uoverskueligt at kaste dig ud i Facebooks annonceringsværktøj? Så hiv fat i Tilde, der sidder klar til at hjælpe dig eller måske helt klare annonceringsdelen for dig- så du kan koncentrere dig om det du er god til.  

 

Skal vi hjælpe dig i gang?   Læs mere aktuelt

Vi skaber også resultater for bl.a.

Cookie og privatlivspolitik

Hos Attityde benytter vi cookies til at få et indblik i, hvordan du bruger vores hjemmeside. Derudover anvender vi cookies til at understøtte markedsføringen af vores services. Ved at trykke ”Ok, forstået” eller klikke videre på siden accepterer du vores brug af cookies.