Januar 2019

Inden du kaster dig ud i annoncering på Facebook, kan det være en god ide at få installeret en Facebook pixel på din hjemmeside.

Det gør det nemmere for dig at målrette dine annoncer på Facebook og kan være med til at øge dine konverteringer.

 

Facebook pixlen --> mere data --> flere konverteringer

 

Hvad er en Facebook Pixel?

Lad os starte med, hvad en Facebook pixel egentlig er. Facebook-pixlen er et lille stykke kode, der lægges ind på alle dine sider på din hjemmeside. Det Facebook pixlen gør, er at den indsamler data om dine besøgende, hvilke handlinger de foretager sig på din side. Det kan f.eks. være handlinger såsom, hvilke sider de besøger, hvad og hvor meget de køber.

 

Målret dine kampagner og nå ud til flere

Med en Facebook pixel installeret på din hjemmeside får du derfor flere muligheder, når du annoncerer på Facebook. De data, som pixlen indsamler om dine besøgende, kan du nemlig bruge til at nå ud til de rette personer. Ud fra disse data kan du målrette dine kampagner mod personer, der allerede har besøgt din hjemmeside – men som måske er blevet afbrudt uden at foretage et køb eller kontakte dig. Med Facebook pixlen får du blandt andet mulighed for:

  • At minde de besøgende, der afbrød deres handling, om din virksomhed, og hvorfor de lige netop besøgte din hjemmeside.
  • At oprette kopimålgrupper, der ligner dine bedste kunder - og dermed nå ud til flere personer.
  • At måle resultaterne af dine annoncer. Du kan blandt andet få indblik i hvor mange, der har klikket sig ind på din side, lagt en vare i indkøbskurven eller foretaget et køb på din hjemmeside med afsæt i din annonce.

 

Men skal jeg så stadig have en Facebook pixel på min hjemmeside, hvis jeg ikke benytter mig af annoncering på Facebook?

Selvom du ikke - på nuværende tidspunkt - annoncerer på Facebook, kan vi kun anbefale, at du alligevel installerer Facebook pixlen på dit website. Facebook pixlen begynder nemlig at registrere data om dine besøgendes handlinger på din hjemmeside, så snart den er installeret. På den måde vil du allerede have adgang til en masse data om dine besøgende, hvis du på et tidspunkt vil i gang med at annoncere på Facebook.

Det giver dig mange flere muligheder for at målrette dine kampagner mod personer, der i forvejen har udvist interesse for din virksomhed, hvilket kan give dig et langt bedre resultat af dine kampagner.

Så hvorfor ikke allerede nu få Facebook-pixlen installeret på din hjemmeside. Vi hjælper og guider dig gerne med at oprettet og installeret Facebook-pixlen på din hjemmeside.

 

Brug for hjælp til Facebook Pixel - Kontakt os   Læs mere aktuelt

Vi skaber også resultater for bl.a.

Cookie og privatlivspolitik

Hos Attityde benytter vi cookies til at få et indblik i, hvordan du bruger vores hjemmeside. Det hjælper os til hele tiden at kunne forbedre din oplevelse på hjemmesiden. Derudover anvender vi cookies til at understøtte markedsføringen af vores services. Ved at trykke ”Ok, forstået” eller klikke videre på siden accepterer du vores brug af cookies.