Hvad kan vi?

Brug 1 minut og få svaret i vores video.

Scroll videre———
August 2018

Fanger du dine kunders opmærksomhed (godt nok) på Facebook?

Hvis et billede siger mere end tusind ord forestil dig så, hvor meget du kan sige med en video!

De store brands har gjort det længe. De unge gør det hver dag og hele tiden. Du gør det måske også selv, når ferieoplevelserne skal deles på Facebook. Video er blevet en almindelig måde at kommunikere på, på de sociale medier. Og med den rigtige strategi og de rigtige værktøjer, kan video blive en afgørende del af din markedsføring på de sociale medier.

 

Digital superfood

Video kan nærmest betegnes som en digital superfood. Video taler til vores sanser og følelser på en måde, som tekst ikke kan. Vores hjerne stimuleres på en helt anden måde af farver, bevægelser og lyd, hvilket gør, at vi husker et budskab bedre. Derudover kan en video let forklare selv komplicerede ting på ganske kort tid, da hjernen bearbejder visuelle indtryk hurtigere end tekst.

Som en ekstra bonus prioriterer Facebooks algoritme video-content i newsfeedet fremfor billede og tekst, hvilket giver større chance for at blive set.

 

Vidste du:

Videoer på sociale medier genererer 1.200% flere delinger end tekst og billeder tilsammen og at 85% af de adspurgte siger, at de gerne vil se flere videoer fra brands i 2018.

 

Video er ikke bare video

Når du laver video, er det vigtigt, at du overvejer, hvad formålet er med videoen. Du kan eksempelvis bruge video til at vise, hvad der gør dit brand unikt, til at fortælle historien om dit brand, lancere nye produkter, vise hvordan dine produkter bliver lavet, hvordan man bruger produkterne m.v.

 

Profilfilm - Præsenterer din virksomhed, skaber kendskab og styrker relationen mellem dine kunder og dig.

Vi har f.eks. lavet en profilvideo for Restaurant Zorba i Silkeborg, som på ganske kort tid og uden yderligere tiltag, har nået næsten 5.200 personer hvoraf knapt 2.400 er unikke brugere. Du kan se videoen her

 

Produktfilm – Viser, hvordan dine produkter bliver brugt i praksis. Kan skabe bedre forståelse for dine produkter hos din målgruppe og dermed øge salget.

 

How-to video – Giv løsninger på dine kunders udfordringer eller spørgsmål. Kan være så simpelt som en video der viser, hvordan man finder jeres virksomhed. 

 

Testimonialfilm - Lad dine eksisterende kunder fortælle om deres erfaringer med dig som samarbejdspartner eller med dine produkter.

 

Vidste du:

  • 97% af de adspurgte virksomheder har oplevet, at videoer har øget forbrugernes forståelse af deres produkt eller service
  • 76% af virksomhederne siger, at de har oplevet øget salg
  • 47% har oplevet en reducering i kundernes henvendelser til support
  • 76% oplever øget trafik
  • 80% oplever øget dvæletid på deres websites

 

Indhold, indhold, indhold

Selvom vi er meget begejstrede for video og alt det video kan, er det også vigtigt at være opmærksom på, at video stiller store krav til dit indhold.

Du skal nemlig både være super skarp på, hvad det egentligt er du vil sige og du skal fange dine kunder i løbet af de første få sekunder. De bombarderes med budskaber på de sociale medier, og hvis ikke du fanger deres interesse med dit indhold i løbet af de første få sekunder, scroller de lynhurtigt videre.

 

Det behøver ikke ligne en million

Det kan godt være dyrt at få lavet en professionel video, men efterhånden er kameraerne i mobiltelefoner så gode, at du kan optage en ganske fin video med din mobiltelefon.

Vi har med en iphone lavet en video om, hvordan du kommer godt i gang med at optage dine egne videoer og optimerer kvaliteten af dine optagelser.

Sådan laver du din egen video: 5 simple tips til at komme godt i gang.

 

Målbare resultater

For at du bedst kan måle effekten af din video, bør du altid overveje, hvad formålet med videoen egentligt er og om det giver bedst mening at måle ud fra antal salg, antal views, antal klik, antal likes, antal tilmeldinger eller lign.

Eksempelvis skaber en profilfilm måske ikke et direkte salg, men den kan på sigt føre til nye leads og salg, da vi har en tendens til at handle med folk vi kender og finder troværdige. Den kan også bidrage til en stigning i antal besøgende f.eks. på facebook og dermed en større mulighed for eksponering af dine ydelser eller produkter.

Kom du helt herned, er der bare tilbage at sige: Prøv dig frem og se, hvad der virker for din virksomhed i forhold til din målgruppe og dit valg af medie.

Rigtig god fornøjelse!

Brug for hjælp til video - kontakt os
Folkeferiefonden
Moderne website
Bradals produkthandel
Skrot gjort hot
Vi skaber resultater for bl.a.
Cookie og privatlivspolitik

Hos Attityde benytter vi cookies til at få et indblik i, hvordan du bruger vores hjemmeside. Det hjælper os til hele tiden at kunne forbedre din oplevelse på hjemmesiden.

Derudover anvender vi cookies til at understøtte markedsføringen af vores services.

Ved at trykke ”Ok, forstået” eller klikke videre på siden accepterer du vores brug af cookies.