September 2019

Opbyg din tilstedeværelse på nettet

Vi vil i dette indlæg komme omkring, hvor du kan sætte ind for at opbygge din online tilstedeværelse. Du får fif til at sætte et realistisk mål og valg af markedsføringskanaler og digital strategi.

 

Måske er du helt ny inden for marketing, har stiftet bekendtskab med det, eller sidder med det til daglig – men mangler noget sparring og indsigt på nogle områder?

Uanset dit udgangspunkt kan der være meget at forholde sig til, når det kommer til online markedsføring. Både fordi der er forskellige måder at markedsføre sig på og forskellige valg af platforme. Men også fordi det er et sted, hvor tingene går stærkt, og hvor det er essentielt at være up to date for at kunne følge med udviklingen og nye tiltag.

Hvordan du bedst opbygger din tilstedeværelse, og hvilke tiltag du skal ty til, afhænger af din virksomhed, din tid og din økonomi. 

 

Sæt et mål – og nå det!

Det tager tid at starte med online markedsføring. Det er derfor en god idé ikke at have for store forventninger i begyndelsen!

Hav altid 3 ting for øje, når du sidder med din online markedsføring:

  • Kend dine mål og hav realistiske forventninger!
  • Spor og mål på alt, hvad du gør og foretager dig!
  • Hold dig altid opdateret på ændringer og din branche

Inden du starter på din online markedsføring, er det vigtigste spørgsmål derfor; hvad er dit mål? Dit mål er nemlig det, der fører dig til din strategi.

Fra virksomhed til virksomhed er målet forskelligt – det kan være, at du er en nyåbnet bager, som kun har sin fysiske butik, eller måske har du en online webshop. I sidste ende vil alle nok blive enige om, at det handler om at øge omsætningen. Men det er ikke her, du skal starte....

I stedet kan du stille dig selv spørgsmålet: Hvordan får jeg folk til at kende til min forretning? Altså hvordan øger jeg min kendskabgrad, og hvordan øger jeg min synlighed? Dette afhænger som sagt af din virksomhed og forretning, og netop derfor vil den samme strategi ikke fungere for alle.

 

Sammensætning af en effektiv digital strategi

Lad os starte med at kigge på hvilke muligheder, du har, for at øge dit digitale netværksvindue:

  • Google My Business
  • Facebook/ Instagram / LinkedIn
  • Hjemmeside
  • Email – markedsføring
  • Søgemaskineoptimering (SEO)
  • Google Adwords

Og hvad vil så give mening for dig? 

Hvis du er en nyåbnet bager, som er afhængig af at få kunder i butikken, vil det være hensigtsmæssigt at lægge vægt på Google My Business og de sociale medier. Med Google My Business kan du sikre dig, at din virksomhed bliver præsenteret, når potentielle kunder søger efter dig på Google. Hertil kan Facebook og Instagram være med til at øge din virksomheds kendskabsgrad og synlighed.

For den online webshop, som lever af sin hjemmeside, kunne det være aktuelt at fokusere på Google Adwords for at skabe opmærksomhed omkring webshoppen og få sit budskab ud – uden at kunder direkte har søgt efter dem. Dette koblet sammen med de sociale medier vil give en betydelig værdi for din forretning. Google Adwords og Facebook/Instagram tilbyder forskellige annoncetyper, som betyder, at du i kombination, men også enkeltvis, vil kunne målrette og tilpasse dem præcist til dine ønsker og mål.

Start med at opbygge din tilstedeværelse på nettet i dag! Du kan blive forbavset over, hvor stor betydning det kan have.

 

Skal vi hjælpe dig?

Vi afholder workshops, hvor vi hjælper dig i gang. Her fastlægger vi din digitale strategi, så du er sikker på at sætte ind de rigtige steder, hvor det giver mening for dig – og ikke mindst for dine kunder.

Den rigtige strategi afhænger af din forretning, og det er vigtigt for os at rådgive dig ud fra dine mål, behov og ønsker.

Kontakt os   Læs mere aktuelt

Vi skaber også resultater for bl.a.

Cookie og privatlivspolitik

Hos Attityde benytter vi cookies til at få et indblik i, hvordan du bruger vores hjemmeside. Derudover anvender vi cookies til at understøtte markedsføringen af vores services. Ved at trykke ”Ok, forstået” eller klikke videre på siden accepterer du vores brug af cookies.