September 2019

Start med at indsamle data idag

Indlægget er skrevet til dig der er ny inden for Facebook-annoncering eller ønsker indsigt i, hvordan Facebook Pixel installeres. 

Facebook pixel er et stykke kode, som integreres på din hjemmeside med henblik på optimering af de kampagner, du laver på Facebook og Instagram. Med Facebook Pixel kan du indsamle data om dine besøgende og deres adfærd på din hjemmeside.

Hvis du ønsker at læse mere om hvad Facebook Pixel kan: https://www.attityde.dk/aktuelt/facebook-pixel 

Installer Facebook Pixel med følgende steps: 

  • Find Pixel koden
  • Integrerer den på din virksomheds website

1. Find Pixel-koden på Facebook

Det er simpelt at finde Pixel-koden, men selve integrationen kræver en teknisk forståelse, så det kan være du skal have hjælp af en kollega til den del.

Du finder Pixel-koden ved at besøge virksomhedens annoncekonto. Det kan enten være via:

  • Business.facebook.com
  • Eller Facebook.com/ads/manage

Klik på de 3 streger øverst til venstre, hvor der enten står Business Manager eller Facebook-annoncer.

Under måling og rapportering finder du "Pixels", som du klikker på.

 

2. Integrér Facebook Pixel på din hjemmeside

Herefter har du mulighed for at klikke på ”Opsæt Pixel” eller ”Vis opsætningsvejledning. Hvis den sidste er aktuel, er det fordi I allerede har oprettet en pixel på annoncekontoen.

Du bliver her mødt med 3 valgmuligheder. Dette trin forudsætter, at du selv har tekniske kompetencer eller har en udvikler / kollega tæt på dig. Hvis du har en udvikler til det, klikker du på ”Send vejledning til en udvikler via e-mail”, og hvis du selv er bekendt med HTML / Javascript eller har en kollega tæt på dig, der er, vælger du ”Føj manuelt pixelkode til website”.

Du får nu vist den kode, du skal indsætte i din >HEAD< på virksomhedens website. Pixel-koden er den samme for alle med undtagelse af det ID, du finder i linjen fbg(Init, ID).

 

Spor dine konverteringer

Hvis du ønsker at kunne spore på mere bestemte konverteringer, som gennemføring af køb, tilføjelse af varer til kurv, tilmelding til nyhedsbrev mm., skal du have indsat en hændelseskode. Hvilke hændelseskoder, der er aktuelle, er afhængig af din branche og virksomhed. 

Kontakt os   Læs mere aktuelt
Se videoen - Sådan opsætter du Facebook Pixel

Vi skaber også resultater for bl.a.

Cookie og privatlivspolitik

Hos Attityde benytter vi cookies til at få et indblik i, hvordan du bruger vores hjemmeside. Derudover anvender vi cookies til at understøtte markedsføringen af vores services. Ved at trykke ”Ok, forstået” eller klikke videre på siden accepterer du vores brug af cookies.