Case
Case
Dato
2017 - 2021
Kunde
Bradals Produkthandel
Ydelser
Hjemmeside, Koncept, Søgemaskineoptimering, Digital strategi, Facebook annoncering
Opgaven
Digital strategi kræver kontinuerlig udvikling. Den viden er blevet understreget i vores samarbejde med Bradals Produkthandel, som for blot 3 år siden fik en skræddersyet hjemmeside og en køreplan for digital markedsføring på Facebook.
Det er nu tid til at få kigget den efter i sømmene. Samspillet mellem Bradals privat- og erhvervskunder i digital henseende kalder på et løft.
Lidt historie
”Skrot”? Det er sådan noget med en propfuld trailer en søndag formiddag, som mænd i skriggule dragter tager sig af – eller er det nu også så simpelt? Ikke hos familievirksomheden Bradals Produkthandel – nok er skrot som udgangspunkt en gammeldags branche, men Thomas, som i dag står i spidsen, sørger for at tingene følger med et moderne samfund.
I hans farfars tid brugte man økser til ophug af biler, hvor Thomas og hans team i dag har skrotsaksen ”Jytte.” De tonstunge skibs- og vognlad bliver fyldt med skrot med et logistisk og miljømæssigt forsvarligt blik. Alle opgaver for private som erhverv går Bradals ansatte til med smil, flid og servicemindedhed.
Unik webintegration
Skroteventyret mellem Bradal og Attityde begyndte i 2018 og kom sig af et behov for at finde en udbyder, der kunne varetage hele det tekniske, markedsføringsmæssige maskinrum.
Det centrale dengang var at styrke arbejdsgangen, hvilket vi bl.a. gjorde gennem udvikling af en webintegration, så kunderne let kunne aflevere skrot og pengene passede.
Det skulle være slut med løse lapper og indforståethed blandt de ansatte om skrotarbejdets gang. Skrot er en passion for Bradal og det handlede for Attityde om at udtrykke dette på deres digitale platform.
Et moderne resultat
Attitydes indsats og løbende sparring med Bradal har båret frugt. Bradals Produkthandel fremstår nu som det, de er: En moderne virksomhed med tjek på tingene og som står stærkt i konkurrencen. Kunderne kan vide sig sikre på skrotprisen og glider let igennem på vægten ved at være registrerede på forhånd. Samtidig fik Bradal en toptunet hjemmeside med den information, kunderne og Bradal-teamet selv har brug for – selvfølgelig pakket pænt ind i et visuelt design.
Der blev tænkt skrot på en ny måde ved at tage nuværende og potentielle kunder med på skrotrejsen via en droneflyvning på Fredericia havn og sorteringspladsen i Silkeborg. Vi gjorde det konkret på markedsføringsdelen, og gav på den måde plads til at Bradals Produkthandel kunne koncentrere sig om det, de er gode til – nemlig selve skrotprocessen.
Aktuelt kigges der på, om vi kan aflaste yderligere bl.a. vha. en klarere opdeling mellem privat- og erhvervskunder, ligesom vi hjælper dem med at klarlægge en strategi for, hvilke sociale platforme, der er meningsfulde for en virksomhed som Bradal.
Alle cases
Grejsdalens efterskole
Digital markedsføring
Vis case
Raundahl Performance
Hjemmeside
Vis case