Case
Case
Dato
2021
Kunde
Grejsdalens efterskole
Ydelser
Facebook annoncering, Professionel video, Google Ads
Introduktion
Grejsdalens Efterskole var ikke tynget af ledige elevpladser, tværtimod. Skolen var godt fyldt op. Men som alle forstandere ved, så er en fyldt skole ikke noget, man automatisk kan regne med, vil fortsætte. Så forstanderen tog de forudseende briller på for at sikre sig, at skolen også næste år ville bestå af så mange glade Grejsdalen-elever som muligt. Derfor inviterede han sig selv på en kop kaffe hos Attityde. Vi fik opgaven at udvikle en brandingmæssig strategi for at skildre skolens profil og skabe trafik til Grejsdalens hjemmeside, inden skolen holdt åbent hus. Værktøjerne hertil blev videoer af skolens elever, Facebook-kampagner og Google Ads.
Processen
Hvordan holder man sig som efterskole interessant og skiller sig ud fra de andre, så åbent hus bliver en succes? Det havde forstanderen allerede en idé om, da han bankede på vores dør: Videoer. Og dét ville vi gerne hjælpe ham med. Efter en intern brainstorm søsatte vi derfor en plan om vinkling og platforme, og så sendte vi ellers vores videogut afsted til efterskolen, så han kunne få skudt nogle gode videoer. Resultatet består af en række korte videoer med fokus på esport, 8. klasse, Grejsdalen som en kristen efterskole, at lokke flere drenge til efterskolen samt en mere generel video om efterskolelivet. Videoerne indgik i Facebook-kampagnerne og i Google Ads, hvor forældre og potentielle elever således fik en forsmag på livet som efterskoleelev på Grejsdalens Efterskole. Skolen fik selv videoerne til rådighed, så de fremadrettet kan bruge dem i deres egen markedsføring.
Resultater
Når vi sammenligner resultaterne af Facebook- og Google Ads-kampagnerne med de organiske resultater, som var skolens udgangspunkt, så opnåede vi blandt andet følgende på blot to måneder: Den betalte markedsføring stod for en stigning på 147 % af nye besøgende på hjemmesiden. Antallet af konverteringer steg med 34 %, hvor vi bl.a. målte på antallet af klik på hjemmesidens kontaktside, antallet af klik på en kontaktmail, antallet af udfyldte kontaktformularer på hjemmesiden samt antallet af opkald fra annoncerne. Deres annoncer blev i perioden vist 92.252 gange.