Case
Case
Dato
2020
Kunde
Jakobskolen
Ydelser
Hjemmeside, Webudvikling
Opgaven
Forældrene til børnene på Jakobskolen blev tidligere mødt af en forældet og uorganiseret hjemmeside, hvor de ikke kunne finde de informationer, de søgte efter. Nu kommer de ind på en moderne hjemmeside, hvor brugervenlighed og en gennemtænkt formidling af informationer står centralt, og hvor Jakobskolen fremstår som den moderne skole, den er.
Processen
Vi slog hul på opgaven med nogle praktiske workshopøvelser, hvor vi sammen med Jakobskolen fik struktureret indholdet til den nye hjemmeside. Alt kom op til overvejelse: Vi tog stilling til, hvilke overflødige informationer, der skulle skæres fra, og vi fik sorteret og grupperet siderne, så de var logiske for både Jakobskolen og besøgere af hjemmesiden. Slutresultatet blev en moderne og brugervenlig hjemmeside.
Processen
Jakobskolen eftersøgte også en bedre løsning for at kunne gøre opmærksom på nye ledige elevpladser. Før i tiden var fremgangsmåden at hænge et banner ud foran skolen, så snart skolen fik en ledig elevplads. Det forudsatte naturligvis, at forældre, som ønskede en plads til deres barn, skulle være både hurtige og heldige at køre forbi skolen. Alt sammen noget, der kostede skolen unødvendige ressourcer og frustrerede forældre.
Attitydes løsning var naturligvis i den mere digitale ende: Vi udviklede en løsning på hjemmesiden, som viser et opdateret antal af de ledige pladser. Løsningen gjorde det både nemmere for Jakobskolen at formidle informationerne om de frie pladser og administrere en venteliste, og den gjorde det nemmere for forældrene at opdage de ledige pladser.
Alle cases
Raundahl Performance
Hjemmeside
Vis case