Case

Fra elevfald til venteliste

Dato

2014

Kunde

Kornmod Realskole

Ydelser

Digital strategi, Koncept

Opgaven

En ellers uoverskuelig markedsføringsmæssig opgave

Opgaven lød på markedsføring af den traditionsrige privatskole til godt gammeldaws UG – baseret på langt mere end skolens værdimodel ”Det Kornmodianske Hus.”

En ny tid

Attityde på skolebænken

Viskelædere, kuglepenne, notesblokke med fint firmalogo har vi alle fået kastet i nakken på messer og lignende. Merchandise, vi måske nok bruger en tid, men som så mister sin betydning. Det samme risikerer firmaet bag desværre også at gøre. Dette gjaldt også for Kornmod Realskole, der for år tilbage erfarede, at de havde behov for en skarpere markedsføringsstrategi for at opretholde en kontinuerlig elevtilstrømning og et attraktivt sted at uddanne sig.

Lidt historie

Mere end 100 års læring…

Med mere end 100 år på bagen har Kornmod Realskole været igennem noget af en udvikling. Privatskoler er omgivet af en del myter og fordomme, der selvfølgelig også skulle tænkes ind, når Kornmod skulle redefineres digitalt. Kornmod har gennem årene trods sine forskellige ledelsesmæssige og organisatoriske konstruktioner holdt fast i et stærkt læringsmiljø også for fagligt svagere elever.

Skolen har hovedfokus på at skabe robuste elever og samfundsborgere, der kan begå sig individuelt og kollektivt og som synes det er skægt at lære nyt.

Merchandise

Tavlen viskes ren

Vigtigheden af målrettet markedsføring har Kornmod i hvert fald lært. Skolen er med Attitydes hjælp blevet bevidst om, hvilke platforme, der batter for lige netop dem i den situation, de nu står i. Annoncering skal ramme bredt men rigtigt, og den billige løsning er derfor ikke nødvendigvis bedst, når ambitionen er at få stolene i Silkeborg fyldt med nysgerrige elever.

Vi viskede tavlen ren og byggede et velovervejet fundament på merchandise - lige fra madkasser, postkort, materialer med henblik på at hverve elever, intromøder mv. Sparring sker løbende, så Kornmod er på forkant og ikke ser sig slået af andre skoler og distrikter.

Resultatet

Fra elevfald til venteliste

Skolen er at finde på nøje udvalgte sociale medier, der holdes ajour til glæde for både elever, lærere og forældre. Trivsel er central for skolens virke og der lægges stor vægt på skole-/hjemsamarbejdet. Siden giver et fyldestgørende og samtidig enkelt indblik i dagligdagen på Kornmod og skolens visioner. Det tidligere teksttunge ”Kornmodianske Hus” er forvandlet til et enkelt dokument, folk selv kan vælge at gå ombord i, hvis de overvejer at sende børnene i en traditionsrig privatskole.

IT har ikke kun vundet indpas i skolens markedsføring, men har også fået en betydelig rolle i undervisningen, idet man har indført Cromebooks til alle elever. God IT-etik er ligefrem kommet på skoleskemaet. Hvad forældrebetaling angår ligger Kornmod i den dyre ende - de penge skolen har givet ud til digitalisering har dog klart båret frugt.

Attityde har hjulpet en ellers dygtig pædagogisk leder med en uoverskuelig markedsføringsmæssig opgave, og vi giver topkarakter for skolens evne til at tage ved lære. Vi glæder os over at medvirke til, at de i dag har en historisk lang venteliste.

Udtalelse

Kornmod Realskole

Du får en løsning skræddersyet til din organisations behov. Dette sker på baggrund af en proces, hvor Attityde er inde og afdække og udfordre, hvad man som organisation gerne vil have løst. Du får altså en løsning, som kvalitetsmæssigt løfter slutproduktet markant

Vores
Cases

Alle cases

HDY Business

Hjemmeside

HDY Business

Ny unik virksomhed under udvikling

Vis case

AGIlease

Hjemmeside

AGIlease

Fra rodet hjemmeside til brugervenlig kundeoplevelse

Vis case

Specialbutikken

Hjemmeside

Specialbutikken

Fysisk forretning med digital synlighed

Vis case