Case

Løbende udvikling og optimering

Dato

2015

Kunde

Sand Jensen Automobiler A/S

Ydelser

Hjemmeside

Opgaven

Datahåndtering kræver sit

Enorme datamængder er kendetegnende for bilforhandlere, og det kræver en udbyder af en vis kaliber. Det erfarede Sand Jensen Automobiler, som på den baggrund fik sig en god snak med os hos Attityde. Vi fik til opgave at lappe de digitale huller, at sætte skik på statistikken og skabe bedre sammenhæng mellem den velrenommerede forhandlers fysiske og digitale forretning.

Lidt historie

Leasing i topklasse

Nørrevænget, Silkeborg, 1969 – det var her det hele startede for grundlægger Per Sand Jensen, der som nyudlært mekanikersvend solgte biler under åben himmel. Han står i dag i spidsen for en bilhandel med 50 års erfaring i salg og leasing af nye og brugte luksusbiler fra såvel ind- som udland. De fik sig positioneret helt rigtigt under 70’ernes oliekriser, hvor de en overgang solgte motorcykler. Da danskerne igen takket være ændrede konjunkturer fik øjnene op for firhjulede transportmidler, havde de fået etableret et godt kundegrundlag.

Siden har Sand Jensen sat en ære i at opfylde folks bildrømme – og som markedet er i dag, kalder det på en velstruktureret digital kørebane. Attityde varetager både den danske og tyske afdeling af Sand Jensens webkommunikation og har gjort det i en årrække. Vi har glæden af at løse opgaver for dem hver måned.

Leasing er en af grundpillerne hos Sand Jensen og deres nye site skulle være med til at gøre konceptet enkelt og overskueligt, hvor kunderne skal opleve at kunne bevæge sig ind på et transparent leasing- og bilkøbsmarked. I Danmark og Tyskland betragtes Sand Jensen som en tung spiller, hvilket også øger ansvaret for gennemsigtighed.

Gennemsigtighed

Dialog baner vejen

Vi har altid øjne og ører åbne for forhandlerens ønsker og for hvad der sker i branchen. Sand Jensen var åbne for vores synspunkter i forhold til digital udvikling. De blev ikke ramt på deres faglige stolthed, selvom vi var uenige om f.eks. hvor meget ”bling bling-fælge” siden kunne bære. Dermed kunne vi i fællesskab sikre, at Sand Jensen forbliver i den bilmæssige superliga.

Det har handlet om at skabe et enkelt, gennemsigtigt og genkendeligt udtryk for såvel den danske som tyske side, især hvad leasingdelen angår. Vi har bl.a. lagt vægt på interviews med indehaverne. På den måde oplever kunderne at komme tættere på dem, de handler med. Leasing bliver afmystificeret og de kan let bladre igennem det vældige bilkatalog, Sand Jensen råder over. Gennemsigtighed bliver desuden skabt via videogennemgang dels af leasingkonceptet og tilgangen til din bil, når du har den i Sand Jensens kyndige hænder. Hos Sand Jensen får du seriøs rådgivning om biltilbehør og et overskueligt blik på produkterne hjemme fra kontorstolen.

Resultatet

Rollemodel for branchen

Sand Jensen har med Attitydes hjælp fået et grundigt digitalt tjek, og de ligger nu godt og solidt på nettet. Faktisk så solidt, at de er blevet rollemodel for mange af vores kunder i bilbranchen.

Nok har vi hos Attityde fødderne plantet i den jyske muld, men vi rækker gerne hånden op, hvis du spørger, om vi har tjek på online bilsalg. Vi vil endda gå så vidt som til at sige, vi kan ALT inden for dette område - på nær at få duften af lædersæder ud gennem skærmen!

Som i trafikken er vi IKKE kommet sovende til den position, vi har, med hensyn til websites og markedsføring inden for bilbranchen. Vi glæder os blot over, at vi er tænkt ind som teknisk sparringspartner i Sand Jensens øvrige projekter og over at have været i stand til at gøre Sand Jensen Automobiler til reference for størstedelen af de henvendelser, vi får, fra bilforhandlere. Vi står klar til at give din bilhandel et markedsføringsmæssigt serviceeftersyn.

Vores
Cases

Alle cases

Rødgaard Ejendomme

Hjemmeside

Rødgaard Ejendomme

Ny hjemmeside til boligudlejer

Vis case

Godskesen A/S

Digital forretningsudvikling

Godskesen A/S

Godskesen A/S En skræddersyet løsning

Vis case

College360

Hjemmeside

College 360

Branding og event i Jysk Arena

Vis case